zondag 25 november 2018


Wat vooraf ging…

Die zaterdag zou de de bundel Kort & Prachtig officieel worden gelanceerd, in een feestzaaltje aan de Oudegracht in Utrecht. De 42 schrijvers van Ultra Korte Verhalen, die elkaar alleen via het internet kenden, zouden elkaar voor het eerst in levenden lijve ontmoeten.
Omdat niet iedereen de weg wist in Utrecht hadden we met een stuk of tien schrijvers afgesproken bij de uitgang van Utrecht CS. Voor mij was dat eigenlijk het spannendste onderdeel van de dag. In zo’n mierenhoop afspreken met een groep mensen die elkaar nooit eerder hebbben ontmoet, dat moet wel leiden tot een….


ULTRA STERK VERHAAL

Uitgang Hoog Catharijne. Een groepje mensen kijkt nerveus rond. Het lijken geen schrijvers, maar ik waag het erop. ‘Hallo, ik ben Monique, zijn jullie…’
De grootste man kijkt me nors aan. ‘Schuilnaam?’
‘Mijn pseudoniem? Ik gebruik altijd gewoon…’
‘Maakt niet uit, je bent laat Blondie. Hup mensen, lopen!’
Op de Catharijnesingel worden we in een busje gepropt. Iedereen zwijgt, gezellig is anders. Na een halfuur rijden (het was toch maar tien minuten lopen?) stoppen we bij een pakhuis. Ik krijg een bivakmuts en een kalashnikov in mijn handen gedrukt. ‘Pak aan Blondie, jij dekt Kale Ko.’
Intussen, ergens op de Oudegracht, wordt feestelijk een verhalenbundel gelanceerd.





Afbeelding kan het volgende bevatten: zittende mensen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten