donderdag 8 juni 2017

Leven of dood (99 woorden verhaaltje)

Op tafel loopt een mier. Denkbeeldig zoom ik in, dieper en dieper tot ik net zo klein ben, en wandel een stukje met hem op. Hoewel hij een enorme balk met zich meesjouwt heeft hij er flink de pas in, ik moet rennen om hem bij te houden. Straks zal hij vermoeid thuiskomen. ‘Ha papa!’ ‘Hallo kindjes, dag schat, het zit er weer op voor vandaag. Wat eten we?’

Ik zoom weer uit.

Op tafel loopt een mier. Met één duimdruk kan ik hem naar de mierenhemel sturen. Of niet. Het is aan mij.
Even waan ik me God.


2 opmerkingen:

  1. Op tafel lopen honderden mieren ......

    Leuk verhaaltje en gedachte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Peter bij Robert zitten er hele volkeren in sommige plantenbakken... Als het de spuigaten uitloopt 'doen' we daar dan iets aan. Iets met wit poeder uit een potje waar een doodshoofdje op staat... Met pijn in het hart, dat wel. Voelt toch een beetje als genocide... :(

    BeantwoordenVerwijderen